نکات کلیدی راجع به دوخت و برش شلوار

نکات کلیدی راجع به دوخت و برش شلوار

نرجس بانو شلوار شلوار

کنترل های مربوط به شلوار:


1.کنترل راستا که حتما باید انجام شود و گرنه شلوار توی پا حالت پیچ خوردگی دارد.


2:کنترل کمر باید بین ساسونها را اندازه بگیریم که به 1/2 دور کمر برسد.ساسون های چیدنی باید چیده شود ولی در جزوه شلوار گفته شده بهتره چیده نشود، اگر کنترل کمر انجام شد و کم بود از مقدار ساسون ها کم می کنیم و اگر زیاد بود به مقدارشون اضافه.


3.کنترل ران برای افرادی که خیلی چاق هستند باید کنترل ران انجام شود، گشادی فاق جلو تا پشت را اندازه می زنیم، مثلاهرچه قدردور ران هست در الگو 2سانت بیشتر باشد اگر 60 هست باید 62 باشد.


4.کنترل آنتی ژامپ باید از قسمت جلو از بالای گشادی فاق تا پایین ولی در قسمت پشت باید از پایین به بالا اندازه بگیریم، درکشیدن روی الگو قسمت پشت باید 1سانت بیشتر باشد.


نکات مهم
1:پارچه های نخی و کتانی قبل از برش و دوخت باید شسته شوند پارچه های پشمی هم حتما باید اتو شوند.


2:بعضی ازپارچه ها هنگام اتوکشی جمع می شوند، یعنی مقدار پارچه کمتر میشود پس باید دقت کنیم که قبل از برش لباس حتما مقداری از پارچه را امتحان کنیم که اگر پارچه این شرایط را داشت مقدار زاپاس را بیشتر کنیم.


3:اگر شخصی دور باسن زیاد داشته باشد، برای بدست آوردن بلندی فاق بهتراست 1/4 دورباسن را _2 کنیم.(منظوردورباسن بالای 116هست).


4:برای افرادی مثل بچه ها که دور باسنشون کمه بهتراست 1/4دورباسن را+2کنیم.


5:کسانی که شلوار فاق کوتاه بخواهند، میتوانند از قد اصلی یعنی کمر به سمت پایین بیاییم و افرادیکه شلوارلوله تفنگی یا تنگ بخواهند میتوانندهر مقدار روی دمپا یا پاچه یا قد شلوار علامت بزنند و از روی خط زانو نیز همین مقدار داخل شوند و بهم وصل کنند.


6:افراد قد بلند هم بلندی باسنشان را باید 20بگیرند.

 


شاید به آموزش های زیر نیز علاقه مند باشید


جدید ترین آموزش های الگو


هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید


کاراکتر باقیمانده
مطالعه کن