اصول استفاده از رنگ ها در طراحی لباس

اصول استفاده از رنگ ها در طراحی لباس

الگوهای برتر اصول پوشیدن لباس اصول پوشیدن لباس
اصول استفاده از رنگ‌ها در طراحی لباس

چشم‌نوازتر شوید
انتخاب رنگ‌های مناسب برای لباس چیزی فراتر از سلیقه شخصی است. ممکن است متخصص طراحی لباس، ترکیب نارنجی و فیروزه‌ای را برای لباس بپسندد ولی پسند دیگران احتمالا چیزی دیگر است. چون متخصص‌ طراحی لباس با آشنایی از رنگ‌ها، رنگ‌هایی را کنار هم می‌چیند که با هم هماهنگ باشند. هماهنگی در رنگ لباس‌هایی که انتخاب می‌کنید مانند هماهنگی در نت‌های موسیقی است. همان‌طور که هماهنگی در نت‌های موسیقی می‌تواند آهنگی گوش‌نواز بیافریند، هماهنگی در رنگ‌بندی لباس می‌تواند شما را چشم‌نوازتر نشان دهد.

از دایره رنگ کمک بگیرید
دایره رنگ، دایره مشهوری است که رنگ‌ها در آن با اصول ویژه‌ای چیده شده‌اند. اگر شما اصول استفاده از این دایره رنگ را در طراحی لباس یاد بگیرید می‌توانید لباس‌هایتان را با استفاده از الگوهایی که این دایره رنگ در اختیارتان قرار می‌دهد، ست کنید و جذاب‌تر به‌نظر بیایید.

● رنگ‌های مشابه
در جهت عقربه‌های ساعت رنگ‌های مشابه در کنار هم قرار می‌گیرند. برای مثال، قرمز و نارنجی و یا زرد و سبز روشن و یا سبز سیر و یشمی، شما می‌توانید این ترکیبات را برای لباس‌هایتان انتخاب کنید و بسیار برازنده‌تر به نظر بیایید.

● رنگ‌های متضاد
میان هر رنگ و رنگ متضاد آن سه رنگ فاصله است. برای مثال، قرمز و سبز سیر یا نارنجی و یشمی، یا سبز روشن و بنفش. رنگ‌های متضاد شما را پررنگ‌تر به نظر می‌رسانند و قدرت رنگ‌های لباس‌هایتان را بیشتر نشان می‌دهد. می‌توانید رنگ روسری و مانتو و یا بلوز و دامن‌تان را متضاد انتخاب کنید.

● رنگ‌های مکمل
چنین رنگ‌هایی در دایره رنگ درست در مقابل هم قرار می‌گیرند مانند قرمز و سبز، نارنجی و آبی و یا زرد و بنفش روشن یا سبز روشن و بنفش سیر.

● رنگ‌های گرم و سرد روشن یا تیره
بسیار عالی است که شما از ترکیب رنگ‌ها در طراحی لباس‌تان استفاده کنید. انتخاب رنگ‌های گرم و یا سرد، زنده یا کدر و مرده و یا روشن و یا تیره می‌تواند چهره شما را در لباس‌تان بسیار متفاوت جلوه دهد.

رنگ‌های گرم و سرد: قرمز، نارنجی، زرد، صورتی، قهوه‌ای را رنگ‌های گرم می‌دانند. این رنگ‌ها در لباس توجه برانگیزند. رنگ گرم خودنما است و احساسات را برمی‌انگیزد. ترکیب رنگ‌های گرم در کنار هم در سر تا پای شما، شما را جسور و غنی و زنده جلوه می‌دهد. پوشیدن این رنگ‌ها را به دختر خانم‌های جوان در مهمانی‌های دخترانه پیشنهاد می‌کنیم. برعکس طیف سبز تا بنفش که شامل آبی و سایه خاکستری است، رنگ‌های سردند. مجموعه‌ای از رنگ‌های سرد احساس منفی را منتقل می‌کند ولی همیشه هم این‌طور نیست. مجموعه‌ای از رنگ‌های سبز و آبی گاه احساس پاکیزگی را تداعی می‌کند.
 
 


شاید به آموزش های زیر نیز علاقه مند باشید


جدید ترین آموزش های الگو


هنوز نظری در این مورد درج نشده است.

نظر خود را درباره مطلب بالا بیان کنید


کاراکتر باقیمانده
مطالعه کن